dinsdag 12 april 2011

Goeie ouwe route

Heerlijk weer, die oude route fietsen. Weer een stukje weg verbeterd en weer wat minder hobbels. Het is net alsof deze route gewoon veel sneller te fietsen is. Vanmorgen heb ik even de stopwatch erbij gehouden vanaf ik opstapte, tot ik op het werk afstapte, en ik kwam uit op een gemiddelde van 24,6 km/h. Nu ging het vanmorgen ook wel als een speer. De wind leek er goed mee te werken, want ik had het lange stuk (8 km) continu 27 km/h op de teller staan. De ondersteuning werkte ook bij deze snelheid nog (net) mee.

Daarentegen was de terugweg vandaag een stuk lastiger. De wind (kracht 5 = dikke 33 km/h) zat helemaal tegen. Soms was het lastig er echt tegenin te gaan, maar dan is het meestal een kwestie van even rustig aan doen en de ondersteuning zijn werk laten doen op een iets lagere snelheid. Het heeft geen zin om met deze wind tegen te proberen ook 25 km/h te blijven fietsen. Dan kun je beter voor 20 of 21 km/h gaan waarbij je dan nauwelijks inspanning hoeft te verrichten.
Nog een geluk dat het droog was. Vanmiddag regende het even behoorlijk. Dat ik combinatie met de wind vind ik niet zo leuk.

Trouwens nog iets over mijn route. Het allereerste stukje fietspad (of laatste stukje vanuit de terugweg bezien) is het allerslechtste stuk wat ik heb. Het zijn maar ongeveer 200 meter, maar vol met opstaand asfalt door wortels. Bij het enige stoplicht dat ik heb, is het helemaal erg. Daar moet ik echt goed manoeuvreren om tussen de gaten door te gaan.
Twee weken geleden zag ik allemaal witte strepen op het asfalt staan met de woorden 'wortels'... Ik - zo naïoef als ik ben - dacht dat kinderen een spelletje hadden gespeeld, maar de dag erna viel het kwartje... De gemeente gaat de wortels aanpakken.
En ja hoor. Gisteren stond er een gedeeltelijke afzetting, en vandaag hebben ze al een gedeelte aangepakt. Ik ben benieuwd of ze helemaal tot aan het stoplicht gaan. Dat zou mooi zijn, want dan is mijn weg echt pas geplaveid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.