woensdag 16 december 2009

Accu verbetering?

Nadat ik zondag nog een keer naar de winkel ben geweest, zijn de sensoren die de trapintensiteit meten en regelen dus anders afgesteld. Dit zorgt voor een rustiger rijgedrag. De fiets ondersteunt nog steeds tot de maximale 25 km/h, maar er zit meer rust in, accelereren is veel geleidelijker.
Maar de grote vraag is natuurlijk: is het voldoende om - met reserve - op en neer te komen?

Deze week - met dikke muts op, handschoenen, overschoenen, wollen onderbroek etc - 3x heen en weer gereden. Vooralsnog gaat het wel op één lading, maar dat er nou zo veel over is kan ik niet zeggen.
Wat ik wel duidelijk merk, is dat de terugweg soepeler gaat, alsof de accu dus meer levert dan voorheen en dus meer capaciteit over heeft.
Dit neemt niet weg, dat als ik thuis ben het laatste streepje er nog net staat of - zoals vandaag - het laatste streepje aan het knipperen is, wat toch betekent dat er niet veel meer over is. En het weer was - behalve de temperatuur - perfect: nauwelijks wind. Zowel de heen- als de terugreis rond de 24 km/h continue. In ondersteuningsstandje 2. Als ik op standje 3 zou rijden, neem ik aan dat de accu toch weer meer af zou nemen.

Op zich gaat het nu dus voorspoedig, maar is er niet veel over. Indien dit te wijten is aan de temperatuur, oftewel zodra het warmer wordt is er nog meer capaciteit over, dan denk ik dat ik er mee kan leven, maar ik ga er vooralsnog van uit, dat de accu nog altijd niet levert zoals in het begin.
Daarvoor zal ik de winkel deze week nog een keer opbellen.

Verlichting
Natuurlijk hoef ik hier niet veel over te zeggen. Met dit weer is het natuurlijjk essentieel om goed te zien en goed gezien te worden. De Ixon IQ-lamp doet goet z'n werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.