woensdag 30 mei 2012

Contacten

Het zal waarschijnlijk een te simpele oplossing zijn, maar ik heb vanavond de contacten eens goed schoongemaakt tussen de accu en de fiets. Het gedeelte waarbij je de accu in de houder in de fiets schuift. Deze contacten waren bijna zwart van de aanslag.

De storing moet volgens mij op een of andere manier iets met de accu cq. verbindingen te maken hebben. Soms denkt het systeem dat de accu uit de houder is gehaald (doordat de tellers op 0 springen). Of hij denkt dat ik niet aan het trapperen ben, dus de trapsensor heeft een storing, maar dat zou niet verklaren waarom wordt aangegeven dat de batterijspanning laag is.
Wanneer de accu dadelijk is opgeladen, kijk ik of ik eerst nog een paar kilometer kan testen vooraleer er weer mee naar het werk te fietsen.
Vreemd genoeg komt de storing pas na een kilometer of 7-8. Daarom waren te testritjes bij de winkel en thuis afgelopen weekend ook probleemloos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.