donderdag 5 juli 2012

When it rains, it poors

Tja, een leuke uitdrukking.
Eén dag probleemloos gefietst en vandaag was weer klote. Exact dezelfde storingen, dus Itek heeft de storing niet opgelost. Helaas moet ik constateren dat er waarschijnlijk niet eens echt naar gezocht is. Aangezien de reparatiekosten € 12,50 (incl. kabeltje) waren, hebben ze er zeker 3 minuten naar gekeken.

Zowel de heen- als terugrit continue storing. Error-1, Lobatt, batterijindicatie springt van vol naar leeg en het systeem schakelt zichzelf uit. Wanneer ik het weer inschakel doet hij het soms wel, soms niet.
Maar wat me blijft opvallen is zodra ik de accu in de slede omhoog trek (ondanks dat die nu redelijk strak in de slede zit), is de ondersteuning beter. Op de terugrit had ik een tye-wrap om de accu gedaan, maar dat was niet voldoende. Vastpakken en naar boven trekken wel. Alleen kun je zo geen 20 kilometer fietsen. Zeker niet in de stromende regen van vanmiddag.

Dit zette mij wel nog op een andere gedachte. Zodra ik achterover leun komt er ook een andere kracht op de tork-sensor op het achterwiel. Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben? Dat verklaart alleen niet waarom de accumelding komt.. die staat los van de tork-sensor lijkt mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.