woensdag 12 december 2012

Toch weer met de fiets

Tja, zo heb je het over winterpauze en zo is het weer prima, maar koud, fietsweer. Na de reparatie van de tandwielen en ketting moet ik eerlijk zeggen dat ik niet meer met de fiets ben geweest. Ik heb dus nog niks - goed - kunnen uittesten. Ook de nieuwe muts, handschoenen en overschoenen heb ik nog niet kunnen uitproberen.

Dat was vandaag anders. Helemaal ingepakt begon ik na deze 'rustperiode' weer aan mijn 20 kilometer tocht naar Maasbracht te fietsen. Met name de muts was een aanwinst. Mijn hoofd bleef heerlijk warm en vooral was er geen wind die ertussen door kwam en toch bij mijn oren kon komen, wat bij mijn eerdere mutsen wel het geval was.

De handschoenen blijven een lastig punt. Ik heb altijd koude vingers. Ook deze handschoenen konden me daar niet helemaal van af helpen, maar het was wel beter. Morgen probeer ik eens om ook de dunne onderhandschoentjes erbij aan te doen. Misschien dat dat helpt. Nadeel is dat het allemaal heel strak zit en ik het gevoel heb dat de vingers afgeknepen worden.

De fiets rijdt als een tierelier. Schakelen gaat supersnel en strak. Jemig wat een verschil die nieuwe tandwielen, ketting en crankstel. Dat had ik al maanden eerder moeten doen!

B&M Ixon IQ

De verlichting blijft kuren vertonen. De B&M Ixon IQ lamp doet het niet goed meer. De lamp brand wel nog maar niet meer voluit. De 40 lux stand gaat even aan en dan schakelt die weer terug naar standlicht (nog behoorlijk veel licht hoor, maar niet zoals het hoort).
Helaas is de lamp 2,5 jaar oud en zit er dus geen garantie meer op. De keus om er zo mee te blijven rijden (kan op zich wel), of een nieuwe lamp te kopen...
Heeft iemand ervaringen met de Philips LED SafeRide 60 lux of 80 lux lampen?


1 opmerking:

  1. hallo

    dit zou een goede lamp moeten zijn

    http://swhs.home.xs4all.nl/fiets/tests/verlichting/index.html#Philips_saferide_led_dynamo

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.