zondag 30 januari 2011

Grote beurt

Nou, de fiets heeft bij Itek in Belgiƫ voor het eerst eens een grote beurt gehad.
Niet dat er iets mis was, maar ik vond het wel verstandig even alles goed te laten afstellen. Komt altijd de veiligheid ten goede.

Nou, dat was zo gebeurd. Binnen 20 minuten stond ik weer buiten en de kosten waren nog geen € 25,- en de remblokjes waren vervangen. Dat is wat anders dan een autobeurt...
De remblokjes had ik vorig jaar ook al vervangen, maar functioneerden niet erg lekker. Waren misschien niet goed gemonteerd en al weer deels versleten.
Ik denk ook niet dat ik nog ooit zelf iets aan de fiets ga 'kloten' als ik zie wat dit onderhoud (en dus 4 nieuwe remblokjes) heeft gekost. Ik zou alleen al met het vervangen van de blokjes een uur bezig zijn geweest.

Inmiddels ben ik zo ver dat de kosten van de fiets helemaal terugbetaald zijn en ik 'verdien' aan het fietsen in plaats van autorijden. De kosten per kilometer komen toch iets hoger uit dan ik eerst had berekend (met winterbanden en het iets slechter verbruik meegerekend).

Ook de komende week wordt het hopelijk weer een volle fietsweek. Het is wel redelijk fris, maar waarschijnlijk wel de hele week droog. Dus prima fietsweer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.