zaterdag 22 januari 2011

Volle bak

De eerste week van het jaar met 5 dagen op de fiets. De weersomstandigheden waren deze week wel erg divers. Van warm op maandag, nat op dinsdag en woensdag en koud op donderdag en vrijdag...

Het wordt zelfs al weer een beetje lichter merk ik. Op de terugweg 's avonds hoeft de B&M Ixon IQ al niet altijd meer aan.

Volgende week proberen weer zoveel mogelijk te fietsen. Vrijdag krijgt de fiets een grote beurt... Ik denk dat er wel wat dingen vervangen cq. serieus bijgesteld mogen worden. Met name de versnelling en remmen zijn essentieel. Daarnaast laat ik de ondersteuning op maximaal zetten. Het maakt mij immers niet uit hoeveel de accu wordt leeggetrokken, omdat ik toch na 20 km opnieuw oplaad.
Vrijdag schakelde de versnelling niet meer terug van 6 omhoog... op zich niet zo heel erg (beter dan wanneer de versnelling in de 1 blijft staan), maar wel lastig. En dat terwijl ik de vorige week toch alles goed gepoetst en gesmeerd had en de hele week alles prima functioneerde.
Ik dacht 's middags op het werk even naar de versnelling te kijken, maar toen ik die testte, werkte het weer gewoon.... heel vreemd. Maar desondanks heerlijk gefiets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.