dinsdag 14 juni 2011

Fietsgadgets

Regelmatig lees je vanalles over gadgets (zo noem ik ze maar) voor op je fiets. Die je helpen bij van alles en nog wat... Maar heb je er ook echt wat aan?
Ik las vorige week een stukje over de fietshandschoen met spiegeltje op de duim. Echt waar? Ja, echt waar. Het schijnt dat mensen op de fiets behoefte hebben aan een spiegel op de fiets. Een gevoel van veiligheid. Maar natuurlijk is zo'n spiegel op een lange stok op je stuur niet erg praktisch. Kan afbreken, vandalisme, stoten etc. Vandaar: een klein bol spiegeltje op je duim.
Ik moet er niet aan denken. Zowieso omdat ik alleen handschoenen draag in het najaar/de winter.


Daarnaast was er neon night light. Ja, echt waar, net als die auto's met van die gekleurde TL-balken onder hun auto. Of wat te zeggen van remlichten op de remblokjes. Iedere keer als je remt, lichten de kleine LEDjes in de remblokjes op.

Als laatste een fietsmasker. Dat stof, pollen, rook etc. tegenhoudt. Op zich kan ik me hier iets bij voorstellen, maar ik denk niet dat (voorlopig) er iemand mee gaat rijden. Zodra we chinese of japanse taferelen krijgen, waardoor iedereen met een maskertje op buiten loopt of fietst, wordt dit 'mode'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.