dinsdag 11 februari 2014

Vreemde accu

De accu blijft verbazen. Inmiddels zit ik in het vijfde jaar met nog steeds de eerste accu. Ook na de winterstop (nou ja winter), blijft de accu hetzelfde presteren.
Behalve vandaag... Vanmorgen weggefietst; geen probleem. Een heerlijke heenreis... Je merkt dat het 's ochtends al  weer een beetje lichter aan het worden is. Op de snelweg stond - in tegenovergestelde richting - een file. Heerlijk dus om dat op de fiets daar langs te 'scheuren'.

Ik kwam op het werk aan en er stonden zoals altijd nog drie streepjes op de accu. Ik reed de parkeerplaats op en door de poort naar de fietsenstalling.

Toen ik door de poort ging, zag ik ineens dat de accu nog maar één knipperend streepje op het display aangaf. Vreemd. Ik heb op de plaats nog even een rondje gefietst, om te kijken of het misschien 'een vergissing' was, maar er bleef één streepje knipperen. Dat geeft aan dat de accu hartstikke leeg is.
Tja, wat zou de terugreis dan worden? Ik heb natuurlijk meteen de accu aan de lader gelegd en 'm de hele dag er aan laten liggen... Normaal trek ik de acculader uit als de accu vol is.

De terugreis was echter zoals te verwachten viel probleemloos. Gewoon drie streepjes bij terugkomst en die bleven er op staan. Ik had mijn fiets achter geparkeerd. Normaal haal ik meteen de accu eruit, maar ik heb deze nu aan laten staan, met de verlichting om nog even extra te kijken wat er zou gebeuren.
Na 2 minuten inactiviteit, ging het systeem vanzelf uit, met nog steeds drie streepjes op de accu.

Ik hou het dus maar op een storinkje en dat ik ook de komende maanden gewoon heen en weer fietsen kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.