woensdag 3 maart 2010

Eindelijk weer een volle week fietsen

Nou zeg, eindelijk deze week (ook al is die nog niet voorbij) weer 5 dagen met de fiets naar het werk gegaan.
Welliswaar niet met mijn eigen fiets, want die is nog steeds niet klaar, maar met een leen-fiets: een Bikkel Ibee.
Rijdt best wel lekker, maar wel anders. Deze heeft de eigenaardigheid dat bij exact 24 km/h de ondersteuning stopt en dan zelfs tegenwerkt. Maakt op zich niet veel uit. Als je eenmaal in de 'kadans' zit van een lange rit, is het heel gemakkelijk om precies 24 te blijven fietsen. De ondersteuning werkt bij deze fiets ook iets anders. Niet door de druk die je op de trappers zet, maar gewoon door het ronddraaien van de trappers. Je kunt dus trappen (zonder druk te zetten op de pedalen), en dat begint de motor vanzelf te lopen.
Details over deze fiets zijn te zien in mijn eerste blog-post, tijdens de testrit van mijn eerste fietsdag.

Bij Itek is vandaag eindelijk mijn fiets gerepareerd en ik kan hem zaterdag gaan ophalen. Ik ben benieuwd. Dan kan ik volgende week eindelijk weer met mijn eigen fiets. Niet dat er met deze iets mis is, maar mijn eigen fiets is wat hoger en het stuur is comfortabeler. Nu heb ik iedere dag last van mijn rug en schouders...
Aangezien ik niet verwacht dat er dit jaar nog sneeuw komt, ga ik er van uit dat ik vanaf nu de verloren dagen (niet alleen door de sneeuw/gladheid, maar ook door het ongeluk) snel kan inhalen en iedere week 5/5 kan fietsen.
Ik wacht ook nog steeds op een fabrikant die me een fiets laat testen... ;) Als er iemand interesse heeft, hoor ik dat graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.