dinsdag 11 oktober 2011

Nieuw bandje

Ik had het al een tijdje terug aangekondigd om eens een nieuwe voorband te laten monteren.
De band was op zich nog niet versleten, maar had toch duidelijk minder profiel en zeker met de natte herfst in het vooruitzicht vind ik het van belang veilig te kunnen fietsen. Een goede band hoort daar bij.

Er is niet bezuinigd op de kwaliteit... Er ligt een Swalbe Marathon Plus op, met een nieuwe binnenband. De kosten bedroegen inclusief montage € 55,95 en die gaan natuurlijk van mijn opbrengsten af.
De montage heb ik gedaan in de winkel bij mij op het werk in de buurt. Rijwielhuis Fincken en niet waar ik de fiets gekocht (Itek) heb, aangezien dat niet echt in de buurt ligt. Nu kon ik lekker de fiets laten maken terwijl ik op het werk zat.

Verlichting
Verder heeft natuurlijk iedereen die 's ochtends vroeg op de fiets gaat, dat het al erg donker is. Tijd dus voor de extra verlichting. Ik blijf het ongelooflijk vinden hoeveel fietsers zonder verlichting fietsen. Zelfs met verlichting zijn veel fietsers nauwelijks zichtbaar. Vaak is er slechts een minuscuul led-lampje gemonteerd. Je wordt slechts beperkt gezien door de auto's en zelf zie je hier helemaal niks mee. Is het nou echt zo moeilijk om een lamp aan te doen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.