woensdag 12 oktober 2011

Nu echt regen

Yep,

Met zo'n dag weet je weer waarom je dat regenpak en die overschoenen hebt aangeschaft. Een regenjas is niet nodig, want mijn reflecterende winterjas is ook regendicht. De broek en overschoenen waren echter geen overbodige luxe, want anders waren we nat 'tot op het bot' geweest.

Hetregentbijnanooit.nl heeft weer gelijk. Het regent bijna nooit. Alleen vandaag wel. Ofschoon ik vanmorgen gewoon droog ben aangekomen.

Dit is overigens mijn tweede paar overschoenen.
De eerste waren van Itek.be (merk X-tract; net als de fiets), maar die bevielen niet. Veel te omslachtig met vastmaken en de onderkant was nagenoeg helemaal open, waardoor opspattend  water nog altijd alles nat maakte.
Bij de Gamma heb ik dit voorjaar een ander paar gekocht. Dit waren motoroverschoenen. Deze zijn hoger, waardoor het water er niet in kan lopen en onder half open (of half dicht, maar net hoe je het bekijkt). Ook niet optimaal. Ik heb vanmiddag een kwartier liggen te kloten om ze vast te krijgen, met al die klittebanddingen en straps die er aan zaten. Uiteindelijk ben ik maar weggefietst met de overschoenen maar half dicht, maar wel waterdicht.

Eigenlijk wil ik dus weer andere kopen. Het liefst volledige overschoenen. Schoenen waar je gewoon helemaal instapt alsof het een laars is. Iets zoals deze Bering overschoenen.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Het liefst zou ik gewoon een regenbroek hebben met schoenen eraan vast. Dan kan er tenminste echt geen druppel binnen komen.

Tips?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.