woensdag 20 januari 2010

Zuinge auto

Inmiddels is er bijna een week voorbij. Wachten op de verzekering, tot de expert de fiets heeft getaxeerd om dan te laten repareren (voorzover mogelijk).
Ik ga dus noodgedwongen met de auto. De tweede tankbeurt ga een duidelijk zuiniger beeld. Dit keer kwam ik met onze Susuki Alto uit op 1: 22,8 uit. Give or take a few.

Ik ben dus wel een zuinige rijder. Rustig optrekken, uitrollen bij stoplichten en kruisingen en rustig aan op de snelweg. Die paar seconden die het langer duurt boeien mij helemaal niet. Die extra liter benzine wel.
Dat zouden we allemaal moeten vinden, want dan werden er dagelijks over de hele wereld miljoenen liters bespaard.
Morgen ga ik evengoed met de fiets naar het werk. De 'gewone' fiets wel te verstaan. Eens kijken hoe dat gaat. Er is weinig wind, dus dat moet kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw reactie achter...
Alles mag, ook kritiek, maar wel netjes a.u.b.